Banánový chléb a jablečný koláč - BEZ CUKRU

Včera byl teda dost velkej fujavec, takže jsme s Honzou a Šajmónem smrděli doma 😃. Teoreticky jsem měla čas sem napsat čupr fitness recepty.
Ale nechtělo se mi :D.

Dnes se mi chce. Posledních pár dní zkouším nové recepty. Ty, které se mi povedly, vypíšu postupně sem.
V pátek jsem pekla avokádové brownies. Díky naší super troubě se mi výtvor nepovedl. Brzy ho prubnu znovu, ať ho sem můžu šoupnout.

V plánu jsem měla i fazolové brownies, ale někdo mi snědl fazole....ehm, Honzo :D.

Vzhledem k tomu, že se nechci ládovat umělými sladidly, cukrem, aspartamem, tak podle toho jsou uzpůsobené ingredience 😊.

Banánový chléb



Takže:
2 zralé banány
2 vejce
100g špaldové mouky
50g rozemletých vlašských oříšků
kypřící prášek do perníku
lžička jedlé sody
lžička soli
3 lžíce medu
100ml mléka
kapka vanilkového extraktu
30g strouhaného kokosu
50g nasekané min.70% čokošky

Banány rozmačkejte a smíchejte s vajíčkama -> rozkvrdlat .
K této směsi přidejte všechny sypké ingredience — > promíchat.
Vymažte si formu máslem. Já používám kokosový olej :). Lze použít i pečící papír, samozřejmě.
Těsto nalijte do formy. Nahoru můžete vložit kolečka banánu nebo čokošky na ozdobu.
Já pekla v troubě na 150 stupňů asi cca 50 minut.
Jakmile špejlí zjistíte, že je chlebík ready, vytáhněte ho, nechte vychladnout a poté nakrájejte :).
Miluju ho s burákovým máslem :).

Jablečný koláč



Ingredience:
1kg jablek
3 vajíčka
kypřící prášek
skořice
70g rozdrcených vlašských ořechů
160g špaldové mouky
120ml mléka
špetka citrónové kůry
špetka soli
2 lžíce medu

Jablka oloupejte a nakrájejte na tenké plátky. Smíchejte mouku, kůru, kypřící prášek, sůl. Přidejte vejce.
Promíchejte. Přilijte mléko a med. Přisypte skořici. Té se vůbec nebojte :). Sehraje v kombinaci s jablky ideální chuť :). Všechno smíchejte. Vznikne řídké těsto. Do těsta vložte 2/3 jablečných půlměsíčků. Pořádně promíchejte, ať jsou jablka pěkně ponořená. Do vymazané formy těsto nalijte. Navrch pokládejte zbylá jablka, zasypte oříškama a opět přisypte skořici. Dejte péct na 150-180 stupňů zhruba 45 minut 😊.

Ať vám chutná 🌸.

Komentáře

  1. Dyť jo, jen do mě. Ořechy, jabka a banány... Jen mi dělej chutě, když to nemůžu! :D

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vánoční cukroví bez cukru? No jasně!

Rande-vous 😃