Pohyb, režim a mateřská...

Na mateřské dovolené je těžke vyhradit si čas na cvičení. Pokud ale máte skvělé lidi kolem, tatínka, který rád svého caparta pohlídá, tak se to zvládnout dá.
Nejlepší ovšem je cvičení doma.

Těsně po porodu mým největším nepřítelem bylo zrcadlo. Dost těžce jsem nesla tu neskutečnou fyzickou změnu. Venku byly k vidění krásné maminky a já byla jako HULKmáma :-D .Čekal mě boj.

Po šestinedělí jsem začala pomalinku cvičit, abych se brzy navrátila ke své původní postavě. Nepřeháněla jsem to, protože tělo na to nebylo ještě připravené.

Radikalně cvičiení přišlo okolo Vánoc, což bylo 5 měsíců po porodu. 2x týdně v posilovně s trenérkou, která mi pomáhala s nalezením dobrého postoje k posilování. Naučila mě mít ráda pohyb.

Abych nemusela být vázaná jen na fitko, pořídili jsme si domů multifunkční činkový set. Jediná nevýhoda je, že si to pokaždé musíte složit a poté i rozložit, ale co se dá dělat.

Můj režim se změnil i ve stravování. Více zeleniny, ovoce, bílkovin, tuků. Omezení cukrů, umělých sladidel a jiných škodlivin. Když máte dítě, chcete jíst zdravě, aby již od útlého dětství věděl, jak se zdravím nakládat :-).
Od začátku kojení jsem se snažila o zdravou stravu.

Dřív mě ani složení potravin nezajímalo. Dnes sledujeme všechno. A především se vyhýbáme potravinám z Polska.

Pokud bych měla rozepsat náš denní režim, tak vypadá zhruba takto: Ráno vstávačka okolo 7:00, uvařím si ovesnou kaši, která mě dokonale nasytí a postaví na nohy. Šímu přebalím a vyrazíme vyvenčit Pepinu. Po vyvenčení se vrhnu na domácí práce. Většinou vyluxuji nebo vytřu. Obojí dělám zhruba 3x týdně :-D. Jsem magor na úklid. Pak se s Šímou nasvačíme a vyrazíme na nákup. Po nákupu ohřejeme oběd, najíme se a Šíma si jde lehnout. Jo, někdy jdu s ním :-D, to je jasná věc. Cvičení přijde na řadu buď ve chvíli, kdy Šíma spí nebo po jeho probuzení. Dřepuju s 20 kg závažím. 8 serií po 12. Většinou další partií je i bříško. Různé zpevňovací cviky z internetu (Sedlehy, zvedání boků, křižné přitahovačky, plank...). Zbytek dne trávíme venku, vařením večeře, úklidem, protože jsem opravdu blázen :-D.
Domácí cvičení se snažím praktikovat skoro každý den, kdy Honza je v práci. Do posilky docházím zhruba jednou týdně.
Když nechci, nedělám nic a válím se na gauči. Po nocích, kdy Šímu trápí růst zubů, to bez relaxu nejde :-).
Běhat chodím večer 3x týdně. V průměru 5 km. Někdy víc, někdy míň. Dle nálady :-).
Pořídili jsme si i proteinový nápoj. Po fyzickém výkonu přijde vhod.

Teď, po 13 měsících od porodu, mám nahoře 4 kg. Tuším, že za to může poprsí, které se mi zvětšilo dost... :-D

Jak to vypadlo a vypadá s mojí váhou?

Before pregnancy: 58 kg. Měřím 180 cm, takže jsem byla spíše vyhublá.
Pregnancy: 89 kg.
After Pregnancy (today): 62 kg. A cítím se skvěle.

Tady mám svůj progress. První fotka je měsíc a půl po porodu, druhá 12 měsíců po.

Kmitání kolem dítěte je ovšem na hubnutí nejlepší. Procházky, kojení apod. napohámá k redukci tělesné váhy :-).

Jedno motto na závěr :-)

"Nic není obtížné pro toho, kdo chce". 🌸💪🏼

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vánoční cukroví bez cukru? No jasně!

Banánový chléb a jablečný koláč - BEZ CUKRU

Rande-vous 😃