Cukr? Né, díky..

Člověk, který ještě dnes pozře klasickou kostku cukru prostě už není in. 😃
Buď se k němu nedostaly důležité informace o tom, jak moc špatný cukr je anebo to prostě neřeší. Je to ale tak správně?

Milujeme babiččiny kynuté buchty, ovocné koláče, meruňkové knedlíky a vlastně cokoliv, co nám babča připraví.
Jenže se už ostýcháme sníst velké množství, nebo tedy já se limituji.😃
Není mi 10 let a o jídle přemýšlím jinak.
Jasně, jsem slušně vychovaná a vím, že odmítání jídla na návštěvě, pokud jsme byli pozvaní třeba na oběd, je v rozporu s etiketou. Tedy doufám, raději ještě odpoledne zkouknu Špačka 😃.

Když začnete se změnou životního stylu, může se stát (spíš se opravdu stane), že né všichni kolem budou chápaví.
Sektáte se se skeptickými poznámkami, s povrchním pochopením, ale hlavně Vás bude hlodat, zdali je hodně neslušné, když se jen trošku zmíníte o Vašem novém, lepším stylu stravování.

Já to měla jednoduché. Renesance v postoji k jídlu začala v době, kdy mi onemocněla střeva.
Dlouho jsem trpěla na bolest břicha až jednoho dne došlo k tomu, že me hospitalizovali pro akutní kolitidu - zánět tlustého střeva. Nedokážu dnes říct, jestli ta bolest byla horší než porod, ale rozhodně stála za to 😃.
Po propuštění z nemocnice jsem se rozhodla, že přestanu se vším špatným (alkohol, tabák, fast food). Jak dlouho mi to vydrželo? Asi dva měsíce 😃. Silná vůle, to Vám povím.
Ale snažila jsem se všechno aspoň omezit, což se dařilo. Ovšem ani to nepomáhalo a problémy se objevovaly častěji.

V té době jsem se začala i "dost" pohybovat. No, vyběhla jsem dvakrát týdně v domnění, že naběhám děsně velkou vzdálenost, ale nikdy to tak nedopadlo.

Vše se změnilo až v těhotenství. Skončila jsem se vším škodlivým a zapojila mozek. Nastal detox, racionální uvažování, čtení knih o jídle apod.
Dnes se vyhýbám cukru, špatným tukům, alkoholu, cigaretám atd. Jsem prostě borec 😃.
Poděkovala mi za to:
1) stehna - celulitida zmizela
2) vlasy - sbohem roztřepené konečky
3) pleť - no, sem tam se "něco"objeví, ale vím, že nebudu mít brzy vrásky. Jak to vím? Netrápím se špatným stravováním😃
4) Honza - protože došel k prozření 😃

Ale co pečení?

Doma se cukrem maximálně osladí káva jednou za měsíc. A nesladim já, podotýkám.
Naučila jsem se používat med. Objevily se potíže s tím, kolik medu použít při pečení. Tedy mně to dělalo problémy, ale časem se to vyladilo a dnes už to vychytám.
V zásobě ukrývám i stévii. Asi už 3 roky 😃. Stále jsem ji nepoužila. Asi její chvíle teprve nastane.

Minulé Vánoce se u nás doma peklo ve velkém stylu. Moje první cukroví. Bylo dost alternativní oproti klasickému, ale bylo lepší. Pekla jsem z principu, protože jsem si přála zástěru😃.
Přidám fotografie mých zdravých výtvorů.

Na první fotografii jsou medovo-zázvorové sušenky pokapané pomerančem. Ideální ke kávě. Na ně jsem hrdá😃.


Naprosto EASY sušenky z ovesných vloček, banánů a medu. Vypadají jako nuggety, ale na vzhledu se dá vždy zapracovat 😃.


Poslední sem vkládám perníčky ze špaldové mouky a medu.

V mé kuchyni se využívají dvé mouky - žitná a špaldová

Informace ve zkratce.

Špaldová
Ta je mi nejbližší. Obsahuje vlákninu, zinek, železo a hořčík, spoustu vitamínů, atd.
Tato mouka se lépe tráví a nelepí se na stěny střev jako bílá mouka, kterou jsem kvůli tomu musela vyřadit. Bohu dík.
Zasytí na dlouhou dobu.


Žitná
Má vysokou nutriční hodnotu a léčivé účinky - prevence proti nádorovým onemocněním. Obsahuje dost proteinů, což já osobně dost ocením 😊.

Šajmónovi jsem k narozeninám pekla dort. Byl to ten nejlepší domácí dort, který jsem pozřela.
Korpus byl ze špaldové mouky, rozvařených jablek a banánu. Náplň z kvalitního bílého jogurtu, rozmixovaných malin a jahod. Easy and healthy 😃. Šimon nesnědl skoro nic, ale my jsme si na něm dost pochutnali.

Na závěr jen takový menší úspěch. Nejen, že člověk nemá výčitky, když dá adios cukru, ale necítí se těžce, přeslazeně jako když byl malý. A to já jsem do mých 9 let milovala černý přecukrovaný čaj, což je asi docela vidět 😃
Na fotce mi jsou necelé 2 roky.


Podívejte se na statistické údaje o počtu diabetiků v České republice. Jejich počet rapidně stoupá...

Nemotivujte děti sladkostma, aby dosáhly cíle..😊 Vytvoříte v nich závislost, podpoříte agresivitu a podporujete vznik zubních kazů. ✌🏻

Komentáře

  1. Já nejím cukr a veškeré sladké už přes 5 let :) Nepoužívám žádná sladidla - ani med. Když je chuť na sladké, stačí ovoce :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je naprostá pravda 😊. Jenže můj přítel miluje sladké😃. Musím mu péct nebo mi domů bude tahat tuny čokolád😊

      Vymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Vánoční cukroví bez cukru? No jasně!

Banánový chléb a jablečný koláč - BEZ CUKRU

Rande-vous 😃